Udbud af uddannelse

Søndermarksskolen er en folkeskole der er placeret i udkanten af Rønne, tæt på Rønne Plantage, idrætshal, svømmesal og boldbaner.

Til skoleåret 2018/19 stod skolen klar efter en stor byggeproces, hvor skolen er blevet renoveret og der er blevet bygget om og til. Skolen fremstår nu med tidssvarende og indbydende læringsmiljøer. Især fag- og fællesområder har gennemgået en forvandling, men de eksisterende klasselokaler er også blevet forbedret. I alle lokaler er der blevet optimeret på akustik, lys og ventilation, og der er kommet nye IT-løsninger.

Den nye Søndermarksskole danner hver dag rammen om omkring 450 glade, forventningsfulde og energiske børn og unges læring i klasser fra 0. – 9.

Søndermarksskolen er en "Fællesskabsskole". På skolen vil vi fællesskabet, både det lille og nære i klasser og på årgange og det store og knap så nære fællesskab på hele skolen. Alle er vigtige for og bidrager til fællesskabet, og i skolens læringsmiljøer, ude og inde, understøtter vi elevernes læring og oplevelse af at være en del af et fællesskab.

Traditioner henover skoleåret skaber rammer omkring skolens fællesskab. Vi har fælles udflugter, fællessamlinger, teater- og emneuge for skolens elever.

På skolen både tør og vil vi gøre en forskel for øen og for skolens elever og voksne. Vi vil, at eleverne på skolen bliver så dygtige, som det overhovedet er muligt, og vi arbejder med viden og fordybelse, hvor hver enkelt elev bliver udfordret.

Vi mener, at faglighed og trivsel er hinandens forudsætninger, og skolen skal derfor være et sted, hvor både børn og voksne trives, og hvor nysgerrighed kan udvikles. Vi vil være nysgerrige på læring og på livet, på andre mennesker og andre kulturer og vi vil være klogere på, hvad vi selv tænker, og hvorfor vi gør det.

Vi vil skabe hele mennesker med selvværd og selvtillid, der er i stand til at sætte en tryg og succesrig kurs gennem livet. Og vi vil turde have store forventninger og mod til at udforske, spørge andre om hjælp og gøre tingene på nye måder.

Hvis du er interesseret i at høre mere om skolen, er du meget velkommen til at kontakte kontoret eller lederen for den afdeling du overvejer at indskrive barn/børn til.

Hvis du ønsker at indskrive dit barn, skal du bruge blanketten Anmodning om skoleskift på brk.dk. Du finder blanketten ved at gå til brk.dk ved at klikke her. Klik derefter på Skal dit barn flytte eller skifte skole?