februar

Udgangstilladelse til udskolingen

Punkt 6 på skolebestyrelsesmødet var debat af udskolingens udgangstilladelse. Ledelsen vil gerne have skolebestyrelsen til at debattere om udgangstilladelsen skal inddrages, da der er udfordringer med den nuværende løsning, hvor eleverne i udskolingen forlader skolen.

Skolebestyrelsen havde blandet holdninger og der blev drøftet fordele og ulemper. Skal vi vise de store elever tillid og give dem ansvar og lade dem forlade skolen. Eller skal vi beholde dem på skolen, og gøre skolen attraktiv i frikvartererne?

Der opleves en tendens til at man dropper madpakkerne, og suser i nærmeste forretninger for at købe noget spiseligt. Men måske kan man vende trenden, og få eleverne til at spise lækre madpakker på skolen.

Der opleves desværre også at naboerne besøger, eller ringer, til skolen, og klager over at eleverne ikke opfører sig ordentligt, når de er uden for skolens område. Det er svært for skolen, at gøre noget ved den opførsel eleverne udviser, når de er uden for skolen. Der er dog forsøgt med forskellige opfordringer til eleverne hen over det sidste år, uden held.

Der skulle ikke træffes en beslutning ved aftenens møde, så eleverne får chance for at ændre deres adfærd, og skolebestyrelsen får tid til at summe over, om der skal ske en ændring med udgangstilladelsen til udskolingen.

Skrevet af Maria Løvenstrøm

Beslutningsreferat februar

Shape Created with Sketch.