april

Skolebestyrelsens rolle ved nedlukning og genåbning

På Skype-skolebestyrelsesmødet den 22. og 29. april 2020 blev nedlukningen og genåbningen drøftet godt igennem. Opgaven med nedlukning og genåbning er usædvanlig og vanskelig for alle, og det har uden tvivl været hårdt for skoleledelsen.

Skolebestyrelsens fornemmeste opgave er, at sikre at skolen fungere bedst muligt for eleverne, forældrene og personalet. – Også i en nødsituation. Måske endda især i en nødsituation, hvor ingenting er som det plejer. Skolebestyrelsesformanden havde derfor forberedt en række spørgsmål til ledelsen og medarbejderrepræsentanterne vedrørende nedlukningen og genåbningen. På denne måde blev skolebestyrelsen godt informeret om hvorfor beslutningerne blev truffet som blev, hvordan eleverne har det, og hvordan medarbejderne har det. Vi snakkede også om, hvordan skolen efterlever de instrukser Sundhedsstyrelsen har sendt ud. Skolebestyrelsen blev naturligvis også godt informeret om hvad skolen gør, for de elever der ikke kan være i skolen i øjeblikket.

Skolebestyrelsen vil kun Søndermarksskolen det bedste, og vi drøftede derfor hvad vi alle kan gøre bedre i situationer som denne fremadrettet, for at sikre samarbejde og god kommunikation.

Beslutningsreferat april

Shape Created with Sketch.

Genåbning af skolen

Shape Created with Sketch.