Januar

Budget, princip og høring om ferie

På skolebestyrelsesmødet den 30. januar 2020 var der spændende ting på dagsorden. For talnørderne var der 2 punkter med budget. Budgettet for 2019 blev gennemgået. Skolen har fået indkøb ønsket it-udstyr og inventar i 2019, og budgettet er endt i balance, så der var kun tilfredshed i skolebestyrelsen med budgettet for 2019. Budget 2020 blev også gennemgået, og skolebestyrelsen godkendte dette.

Skolebestyrelsen vedtog også et princip til ”samlingen”, og det var et princip om kommunikation. Skolebestyrelsen har arbejdet med kommunikationsprincip som lyder:  Kommunikationen mellem skole og hjem skal sikre, at skolen og forældrene i samarbejde tager ansvar for det enkelte barns faglige, sociale og dannelsesmæssige udvikling, så alle elever trives og bliver så dygtige, de kan.
Kommunikation mellem skole og hjem er fundamentet for godt samarbejde og tillid til hinanden. Skolebestyrelsen godkendte det skrevne princip og de tilhørende mål. Alle skolens principper kan læses på Søndermarksskolens hjemmeside
www.smsk.dk. – Vidste du fx at der findes et princip for brug af cykelhjelm?

Kommunalbestyrelsen sender hvert år ferieplanen i høring hos skolebestyrelserne. Og på dette møde var det ferieplan for skoleår 2021/2022 der skulle drøftes. Der var ikke de store overraskelser i ferieplanen. Og skolebestyrelsen tog ferieplanen til efterretning uden yderligere bemærkninger. Et skoleår består af 200 skoledage – og det efterlader 165 dage til ferie og weekender til de hårdtarbejdende skolebørn.

Skrevet af Maria Løvenstrøm

Beslutningsreferat januar